Az Apple Computer 2020-ra a világ egyik legnagyobb cégévé vált, azonban a vállalat óriási hullámvölgyeket élt túl. Ez a három részes cikksorozat az almás cég legnagyobb bukásait hivatott bemutatni, a cég játékkonzolától ( igen, ilyen is volt ) egészen a MobileMe felhőalapú szolgáltatásig.
1996-ban a videójáték piac már javában dübörgött, így amikor az Apple úgy döntött számára ismeretlen vizekre evez túl nagy fába vágta a fejszéjét. ebben az időben ezt a piacot a Nintendo, a Sony és a Sega uralta. 1994-ben megjelent a PlayStation, 1996-ban a Nintendo 64.
A Nintendo 64 1996 júniusában jelent meg Japánban ( kép forrása : videogameschronicle.com )
Az Apple 1996 szeptemberében adta ki a Pippin-t, és 1997-ben már le is állították a gyártását. A konzol eredeti ára 599 dollár volt, mivel egészen kevés darabot gyártottak le belőle, jelenleg egy jobb állapotú Apple Pippin nagyjából 250 000 forintot ér. A konzolra mindössze 5 játékot adtak ki. A gép alapvetően a PowerPC Macre alapult. A terméket abban az időszakban adták ki amikor Steve Jobs, az Apple atyja korábbi nézeteltérések miatt nem az Apple Computernél, hanem másik cégénél, a NeXT Computernél dolgozott. Amikor Jobs visszakerült az Applehez beszüntette a Pippin forgalmazását, mivel az óriási veszteségeket termelt. A Pippin egy túlterhelt piacra lépett be, ahol azonban a többi gyártó sokkal jobb gépeket kínált.
A konzol egyedül a japán Bandai céget érdekelte. A Pippin egyetlen pozitívuma a hálózati játék lehetősége volt, azonban a modem lassúsága és a nem megfelelő hardver miatt élvezhetetlen volt a játék. A tervezett 100 000 egységből csupán csak 42 000 darabot tudtak eladni, mivel az olcsóbb és jobb Sega Saturn és Sony Playstation jobb minőséget és ár - érték arányt mutatott.
A cég mivoltát azonban ez a termék sem tudja megkérdőjelezni. Steve Jobs megálmodta a jövőt, és valóra is váltotta, kisebb, nagyobb sikerekkel.
A sorozat következő részében a Power Mac G4 Cube kerül terítékre.